• Idsgn op Twitter
Website optimalisatie icoon Website analytics icoon CMS icoon Social icoon

Website Analytics

Wilt u weten hoeveel bezoekers uw website heeft? Want hoe meer bezoekers, hoe meer omzet er gegenereerd kan worden. Door middel van website analytics komen we erachter hoeveel, hoelang, waar ze vandaan komen en ook belangrijk; op welke pagina zijn ze allemaal geweest?

Meetbare resultaten

Meten = Weten.

Hoofdzakelijk maakt Idsgn gebruik van Google Analytics, waar de gehele website bijgehouden kan worden. Wanneer we nog een aantal tools extra aan de website en de analytics koppelen, kunnen we zien welke zoekwoorden een gebruiker invult voordat hij op een pagina van uw site uitkomt. En ook dát kunnen we dan bijhouden, hoeveel mensen er binnen uw website op welke pagina binnen komt.

RESULTAAT

Uw klanten onderzoeken, vergelijken en nemen aankoopbeslissingen op verschillende tijden en op verschillende plekken. Dus als u het rendement meet op basis van de laatste klik, geeft dit een onvolledig beeld en mist u mogelijk belangrijke inzichten over hoe u de waardevolste klanten kunt bereiken. Op basis van de Google Analytics krijgt u inzicht en concrete verbetermogelijkheden om zo de effectiviteit van uw website te vergroten.

  • Bezoekersaantallen ( Hoe staan de zaken ervoor? )
  • Verwijzende websites ( Welke sites verwijzen naar uw website? )
  • Zoekwoorden ( Hoe komt men op uw website? )
  • Weigeringspercentage ( Hoeveel bezoekers haken af? )
  • Nieuwe versus terugkerende bezoekers ( Loyaliteit )
  • Op welke pagina verlaten veel bezoekers de website?

Analytics cirkel

In Google Analytics kunt u overigens nog veel meer meten. Meer informatie over Google Analytics en uw bedrijf? Neem dan contact met ons op!

Adword

Wit u nog meer halen uit uw website, dan kunnen we Google Adwords instellen. Hierbij zijn bijvoorbeeld de verschillende mogelijkheden:

  • Campagne instellingen (locatie/taal instellingen, instellingen van apparaten en netwerk, advertentiebudget, biedingsinstellingen, et cetera).
  • Campagnestructuur (opbouw van campagnes en advertentiegroepen).
  • Zoektermen (zoekwoordtypen, kwaliteitsscore, url's, et cetera).
  • Advertentieteksten (relevantie, call-to-action, schrijfwijzen, url's, et cetera).
  • Biedmanagement.
  • Conversiemeting.
  • Koppeling met Google Analytics.